Στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημοσίου Τομέα» – «Δράσεις Ανάπτυξης Γνώσεων και Δεξιοτήτων για το Πολιτικό Προσωπικό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας», πραγματοποιήθηκαν σε 4 πόλεις της Ελλάδας – Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Χανιά –  από το SCHOOL OF TELECOMS, πενθήμερα σεμινάρια πάνω στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ – ΣΥΓΚΟΛΛΗΣΕΙΣ – ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ».

Το όλο πρόγραμμα του ΥΠΕΘΑ υποστηρίχθηκε και από άλλους φορείς – ACTA AE, ΙΒΕΠΕ-ΣΕΒ, INTERACTIVE/ OE KDBM2, ELINYAE, ΣΧΟΛΕΣ ΔΕΛΤΑ ΑΘΗΝΑΣ και PASS DEFENCE ΜΕΠΕ – οι οποίοι προσέφεραν την εμπειρία τους στα δικά τους γνωστικά πεδία. Η χρηματοδότηση έγινε μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ. Το πρόγραμμα διήρκεσε πολλούς μήνες και επικεντρωνόταν στην ανάπτυξη και την ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων  των συμμετεχόντων στον τομέα των οπτικών ινών, προσφέροντας σε όλους σημαντικά οφέλη. Το πρόγραμμα απευθυνόταν στο μόνιμο πολιτικό προσωπικό τεχνικών / τεχνολογικών ειδικοτήτων του ΥΠΕΘΑ και έλαβαν μέρος συνολικά 75 συνάδελφοι, οι οποίοι συμμετείχαν στις εξετάσεις πιστοποίησης CFOT® - Certified Fiber Optic Technician του παγκόσμιου οργανισμού F.O.A.

Το όλο πρόγραμμα του ΥΠΕΘΑ υποστηρίχθηκε και από άλλους φορείς – ACTA AE, ΙΒΕΠΕ-ΣΕΒ, INTERACTIVE/ OE KDBM2, ELINYAE, ΣΧΟΛΕΣ ΔΕΛΤΑ ΑΘΗΝΑΣ και PASS DEFENCE ΜΕΠΕ – οι οποίοι προσέφεραν την εμπειρία τους στα δικά τους γνωστικά πεδία. Η χρηματοδότηση έγινε μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ.

Το πρόγραμμα διήρκεσε πολλούς μήνες και επικεντρωνόταν στην ανάπτυξη και την ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων  των συμμετεχόντων στον τομέα των οπτικών ινών, προσφέροντας σε όλους σημαντικά οφέλη. Η εκπαίδευση οπτικών ινών απευθυνόταν στο μόνιμο πολιτικό προσωπικό τεχνικών / τεχνολογικών ειδικοτήτων του ΥΠΕΘΑ και έλαβαν μέρος συνολικά 75 συνάδελφοι, οι οποίοι συμμετείχαν στις εξετάσεις πιστοποίησης CFOT® – Certified Fiber Optic Technician του παγκόσμιου οργανισμού F.O.A.

 

Σκοπός του προγράμματος ήταν οι εκπαιδευόμενοι να κατανοήσουν τις βασικές αρχές και έννοιες του τρόπου λειτουργίας ενός δικτύου οπτικών ινών, να γνωρίζουν τον τρόπο επικοινωνίας των οπτικών συστημάτων, να μπορούν να επεξεργαστούν με σωστό και ασφαλή τρόπο τους διαφορετικούς τύπους οπτικού καλωδίου που μπορεί να αναπτυχθεί σε κάποια εφαρμογή, να μπορούν να μετρήσουν τις απώλειες σε ένα καλώδιο οπτικών ινών και τέλος να εξοικειωθούν με τον τερματισμό και την συγκόλληση των οπτικών καλωδίων όπου αυτό είναι απαραίτητο.

Η εκπαίδευση αποτελούσε πάντα ένα ζωτικό παράγοντα για την επιτυχή λειτουργία και τη διαρκή ανάπτυξη ενός οργανισμού. Τα πολυάριθμα οφέλη που προκύπτουν από την εκπαίδευση ξεκινούν από την αύξηση της αποτελεσματικότητας και της παραγωγικότητας έως την ανάπτυξη κρίσιμων δεξιοτήτων και την ενίσχυση της ομαδικής εργασίας, προσφέροντας στο τεχνικό προσωπικό τα εφόδια που χρειάζεται για να ανταποκριθεί στις συνεχείς προκλήσεις.

 

Με το πέρας της εκπαίδευσης οπτικών ινών, τα κυριότερα στοιχεία που προέκυψαν από την ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν και που αφορούν τόσο τους εκπαιδευόμενους όσο και τους εκπαιδευτές είναι:

  • Πολύ υψηλό ποσοστό συμμετοχής σε γυναίκες με υψηλές επιδόσεις για ένα τόσο τεχνικό σεμινάριο (90% άνδρες συμμετέχοντες, 10% γυναίκες συμμετέχουσες).Στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα καταφέραμε να ξεπεράσουμε κάθε προσδοκία, έχοντας πάρα πολύ υψηλό ποσοστό συμμετοχής, χωρίς φαινόμενα ανισοτήτων και διακρίσεων.
  • 120 εκπαιδευτικές ώρες βασικής κατάρτισης στο πεδίο των οπτικών ινών. Ειδικά στον κλάδο των οπτικών ινών, υπάρχουν συνεχώς αλλαγές και είναι απαραίτητο να ενημερωνόμαστε για αυτές. Επομένως σε κάποιες περιπτώσεις εκτός από τις βασικές σπουδές απαιτείται και περαιτέρω βελτίωση των γνώσεων και των δεξιοτήτων, για την εύρεση μιας θέσης εργασίας. Η ανάγκη για δια βίου εκπαίδευση είναι επομένως εμφανής και κάποιος είναι αναγκαίο να επενδύει το χρόνο του σε αντίστοιχα προγράμματα.
  • Οι εκπαιδευόμενοι εστίασαν στα οφέλη που αποκόμισαν σε τεχνικό επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, μέσω της συμμετοχής τους, οι εκπαιδευόμενοι επέκτειναν τον τεχνολογικό τους ορίζοντα πέρα από αυτόν της δικής τους εξειδίκευσης, ενώ χρησιμοποίησαν τις πρότερες γνώσεις τους ως εργαλείο για να αφομοιώσουν την τεχνολογία των οπτικών ινών.
  • Ενεργή συμμετοχή από τους εκπαιδευόμενους – Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 60 quiz ερωτήσεων, ενώ απαντήθηκαν και ερμηνεύτηκαν πάνω από  600 ερωτήσεις και ασκήσεις.
  • Πρακτική άσκηση – 55 ώρες hands-on workshop (Splicing, OLTS, OTDR).Στόχος ήταν οι εκπαιδευόμενοι να οδηγηθούν σε δράση, την οποία  ακολουθεί ανάλυση των αποτελεσμάτων, άντληση γενικών αρχών και διασύνδεση με συστήματα γνώσεων. Αναπτύσσεται η ενεργοποίηση και η συμμετοχή των εκπαιδευόμενων, η ικανότητά τους να επιλύουν προβλήματα, καθώς και η κριτική και αναλυτική τους σκέψη. Αναφορικά με την ανάπτυξη των τεχνικών τους δεξιοτήτων, οι εκπαιδευόμενοι που συμμετείχαν στο πρόγραμμα εστίασαν στο ζήτημα της ομαλής προσαρμογής τους στις εργασίες της ομάδας, στην ανάπτυξη συνεργασίας με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες και στην αποτελεσματική εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων.
  • Εργαστήριο – Σε ποσοστό άνω του 95% οι εκπαιδευόμενοι δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι με την πρακτική εφαρμογή της θεωρίας οπτικών ινών. Σε προσωπικό επίπεδο, οι εκπαιδευόμενοι εξήραν το γεγονός ότι το πρόγραμμα προσέφερε εμπειρίες άμεσα συνδεδεμένες με τη διαμόρφωση της αυτοπεποίθησης τους, μέσω της παροχής τεχνικών γνώσεων και ικανοτήτων, της ανάληψης πρωτοβουλιών πάνω στην αρχιτεκτονική και τα δίκτυα νέας γενιάς, της ενίσχυσης των δεξιοτήτων τους, αλλά και μέσω δράσεων θετικής ανατροφοδότησης.
  • 82,5% επιτυχία στις εξετάσεις Διεθνούς Πιστοποίησης CFOT από τον FOA.

Συνολικά, οι συμμετέχοντες εξέφρασαν απόλυτη ικανοποίηση τόσο με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης όσο και με την ευελιξία του προγράμματος, καθώς και με την ικανότητα των εκπαιδευτών να μεταδώσουν αποτελεσματικά τις γνώσεις τους.